STRONA STARTOWA

Wybierz pytanie, na które
szukasz odpowiedzi

Faktury i płatności

Nie. Rozliczenia za gaz i prąd prowadzone są odrębnie, zatem otrzymasz osobno fakturę za prąd i osobno za gaz.

Instalacja i przyłączenie do sieci gazowej

Wszelkie prace przy instalacji gazowej, w tym wymiana odbiorników, może być dokonana w zgodzie z Ustawą Prawo Budowlane, jedynie przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci gazowych. Uprawnienia te wydają uprawnione Komisje Kwalifikacyjne powoływane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

Pierwszym krokiem jest złożenie przez Ciebie wniosku o określenie warunków przyłączenia do sieci gazowej (do pobrania z naszej strony internetowej http://pgnig.pl/dla-domu/dokumenty-do-pobrania). Wniosek należy dostarczyć w oryginale korespondencyjnie lub osobiście w Biurze Obsługi Klienta. Wydanie warunków następuje do 21 dni kalendarzowych.

Pierwszym krokiem jest złożenie wniosku o określenie warunków przyłączenia do sieci gazowej. Wniosek należy dostarczyć w oryginale, korespondencyjnie lub osobiście do Biura Obsługi Klienta. Wydanie warunków następuje do 21 dni kalendarzowych. Szczegółowy opis procesu przyłączenia do sieci gazowej oraz wymagane formularze dostępne są pod adresem http://pgnig.pl/dla-domu/jak-podlaczyc-dom-do-sieci-gazowej.

Reklamacje

Nie prowadzimy sprzedaży bezpośredniej swoich usług. Również żadna firma zewnętrzna nie robi tego w naszym imieniu. Poinformuj nas o sytuacjach, w których osoba odwiedzająca Cię w domu i powołująca się na naszą firmę sugeruje Ci podpisanie nowej umowy sprzedaży paliwa gazowego. Pamiętaj, fałszywych akwizytorów odstraszysz poprzez propozycję weryfikacji ich tożsamości za pośrednictwem naszej infolinii 22 515 15 15, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-19:00.

Rozliczenia

Najprostszy sposób rozliczania oferują grupy taryfowe z oznaczeniem 12T, w której sam wybierasz dowolny dzień miesiąca umownego na podanie stanu licznika. Stan licznika podajesz nam: - przez eBOK albo mBOK; - telefonicznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta 22 515 15 15; - wysyłając sms na nr tel. 608 600 608 (w treści należy wpisać nr konta bankowego_stan gazomierza); - osobiście w Biurze Obsługi Klienta; Inny sposób rozliczania z PGNiG, to faktury prognozowane płatne co 2 miesiące z odczytem stanu licznika jeden raz w roku.

Tak, w tym celu musisz wybrać grupę taryfową 12T. W tym celu należy wypełnić i złożyć "Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej".

Umowy

Standardowo nasze umowy dostarczania paliwa gazowego zawierane są na czas nieoznaczony. Istnieje możliwość zawarcia umowy na czas oznaczony na życzenie Klienta. Rodzaj umowy można zweryfikować na podpisanym dokumencie: -§ 2; pkt. 3 4 (umowa dla konsumenta - gospodarstwo domowe); -§ 2; pkt. 3 (umowa dla niekonsumenta).

- Dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość; - Oświadczenie dotyczące tytułu prawnego do korzystania z lokalu/obiektu/nieruchomości, do którego ma być doprowadzone paliwo gazowe (oświadczenie to jest wymagane w przypadku zawierania przez klienta umowy po raz pierwszy w danym miejscu poboru paliwa gazowego); - ewentualnie Protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez zdającego i przejmującego, ze wskazaniem stanu gazomierza na dzień przekazania (dokument jest wymagany w sytuacji gdy jest przepisanie umowy); - ewentualnie Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej, w przypadku wyboru grupy taryfowej z oznaczeniem "12T", - ewentualnie Oświadczenie Odbiorcy o przeznaczeniu paliwa gazowego na potrzeby naliczenia podatku akcyzowego, dotyczy od 1 listopada 2013 r. jedynie Odbiorców pobierających paliwo gazowe na inne cele niż: cele opałowe na potrzeby gospodarstwa domowego, niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej ani zawodowej lub cele opałowe na potrzeby gospodarstwa domowego, w tym prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, w ilościach nieprzekraczających ilości określonych w Ogólnych warunkach umowy w pkt IV ust. 16.1; - ewentualnie Pełnomocnictwo - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę umocowaną do reprezentacji odbiorcy lub osobę zaufania publicznego (notariusz, radca prawny, adwokat) lub jego kopia tylko w przypadku pełnomocnictw udzielonych w formie aktu notarialnego.

Tak, możesz podpisać umowę z PGNiG Obrót Detaliczny na dostawę energii elektrycznej. Nasze Biuro Obsługi Klienta kontaktuje się w Twoim imieniu w tej sprawie z operatorem EE. Termin montażu licznika to 25 dni.

Proces zmiany sprzedawcy trwa około 60 dni ( minimum to 45 dni). Okres ten zawiera 1-miesięczny okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy.

Wystarczy przyjść do naszego Biura Obsługi Klienta z dowodem tożsamości, podpisać umowę i pełnomocnictwo do zmiany sprzedawcy, na podstawie którego przeprowadzimy w Twoim imieniu proces zmiany sprzedawcy.

Do "przepisania" umowy będą potrzebne następujące dokumenty: - dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość; - protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez zdającego i przejmującego, ze wskazaniem stanu gazomierza na dzień przekazania (dokument jest wymagany w sytuacji "przepisania" umowy). Niniejszy dokument należy dostarczyć do nas w terminie 14 dni od daty przekazania lokalu; - ewentualnie pełnomocnictwo - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę umocowaną do reprezentacji odbiorcy lub osobę zaufania publicznego (notariusz, radca prawny, adwokat) lub jego kopia tylko w przypadku pełnomocnictw udzielonych w formie aktu notarialnego; - oświadczenie o tytule prawnym do lokalu (w przypadku, gdy umowa zawierana jest po raz pierwszy w danym punkcie poboru paliwa gazowego). Umowę kompleksową dostarczania paliwa gazowego możesz przepisać za pomocą eBOK, korespondencyjnie bądź osobiście w Biurze Obsługi Klienta.