STRONA STARTOWA

Wybierz pytanie, na które
szukasz odpowiedzi

Faktury i płatności

Dane kontaktowe możesz zmienić: telefonicznie, bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta, korespondencyjnie ("Oświadczenie o zmianie danych klienta zawartych w umowie") oraz poprzez eBOK lub mBOK.

Tak.

Nie. Rozliczenia za gaz i prąd prowadzone są odrębnie, zatem otrzymasz osobno fakturę za prąd i osobno za gaz.

W przypadku kiedy nie otrzymałeś faktury, poinformuj nas o tym, dzwoniąc pod numer Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta 22 515 15 15, korespondencyjnie na wskazany adres w zawartej umowie kompleksowej lub poprzez eBOK albo mBOK.

Należy złożyć wniosek o zwrot nadpłaty osobiście w Biurze Obsługi Klienta, korespondencyjnie lub za pomocą eBOK albo mBOK.

Uruchomienia płatności w formie polecenia zapłaty możesz dokonać na dwa sposoby: 1. wypełniając i składając w oryginale formularz Zgody na obciążanie rachunku (możesz to zrobić osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub korespondencyjnie) 2. za pomocą eBOK poprzez przycisk "Uruchom Polecenie zapłaty" (elektroniczne uruchomienie Polecenia Zapłaty możliwe jest z wykorzystaniem bezpiecznej usługi mojeID służacej do zdalnego potwierdzania tożsamości)

Płatności w formie polecenia zapłaty możesz aktywować na dwa sposoby: 1. wypełniając formularz zgody na obciążanie rachunku. Podpisany formularz musisz dostarczyć osobiście lub korespondencyjnie do Biura Obsługi Klienta; 2. za pomocą eBOK - wypełniając wniosek online dla wybranej umowy, dla której chcesz aktywować polecenie zapłaty (elektroniczne uruchomienie Polecenia Zapłaty możliwe jest z wykorzystaniem bezpiecznej usługi mojeID służacej do zdalnego potwierdzania tożsamości)

Faktury w formie elektronicznej (PDF) udostępniamy za pośrednictwem eBOK lub aplikacji mobilnej mBOK. Wystarczy że uruchomisz usługę EKOfaktura, a na Twojego maila będziemy wysyłać powiadomienia o dostępności faktur.

Zmiany danych teleadresowych zawartych w umowie możesz dokonać za pośrednictwem eBOK albo mBOK, osobiście w Biurze Obsługi Klienta, dzwoniąc pod numer Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta 22 515 15 15 albo korespondencyjnie wysyłając oświadczenie o zmianie na adres do korespondencji wskazany w umowie lub na fakturze.

Termin płatności faktury to 14 dni od dnia wystawienia faktury.

Instalacja i przyłączenie do sieci gazowej

Wszelkie prace przy instalacji gazowej, w tym wymiana odbiorników, może być dokonana w zgodzie z Ustawą Prawo Budowlane, jedynie przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci gazowych. Uprawnienia te wydają uprawnione Komisje Kwalifikacyjne powoływane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

Jeżeli gaz ziemny jest spalany prawidłowo, płomień powinien mieć barwę jasnoniebieską. Inny kolor świadczy o niepełnym procesie spalania. W takim przypadku musisz dokonać konserwacji i czyszczenia poszczególnych elementów kuchenki gazowej.

Pierwszym krokiem jest złożenie wniosku o określenie warunków przyłączenia do sieci gazowej. Wniosek należy dostarczyć w oryginale, korespondencyjnie lub osobiście do Biura Obsługi Klienta. Wydanie warunków następuje do 21 dni kalendarzowych. Szczegółowy opis procesu przyłączenia do sieci gazowej oraz wymagane formularze dostępne są pod adresem http://pgnig.pl/dla-domu/jak-podlaczyc-dom-do-sieci-gazowej.

Reklamacje

Awarie licznika gazowego należy zgłaszać pogotowiu gazowemu Polskiej Spółki Gazownictwa (tel 992). W przypadku klientów przyłączonych do sieci innych operatorów systemów dystrybucyjnych (np. SIME POLSKA, Gmina Daszyna, EWE Energia) i mających z nami zawartą umowę, numer telefonu na który klient może zgłaszać awarię urządzeń, instalacji gazowej wskazany jest w treści umowy. Awarię licznika elektrycznego należy zgłaszać pogotowiu energetycznemu (tel. 991).

Nie prowadzimy sprzedaży bezpośredniej swoich usług. Również żadna firma zewnętrzna nie robi tego w naszym imieniu. Poinformuj nas o sytuacjach, w których osoba odwiedzająca Cię w domu i powołująca się na naszą firmę sugeruje Ci podpisanie nowej umowy sprzedaży paliwa gazowego. Pamiętaj, fałszywych akwizytorów odstraszysz poprzez propozycję weryfikacji ich tożsamości za pośrednictwem naszej infolinii 22 515 15 15, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-19:00.

Reklamacje faktury możesz złożyć: - osobiście w Biurze Obsługi Klienta; - przesłać pocztą na adres widniejący na fakturze; - telefonicznie na numer telefonu wskazany na fakturze lub innym dokumencie; - drogą elektroniczną za pośrednictwem eBOK, mBOK, mailowo lub za pośrednictwem formularza kontaktowego zamieszczonego na naszej stronie internetowej www.pgnig.pl.

W takim przypadku możesz złożyć reklamację: - osobiście w Biurze Obsługi Klienta; - przesłać pocztą na adres widniejący na fakturze; - telefonicznie na numer telefonu wskazany na fakturze lub innym dokumencie; - drogą elektroniczną za pośrednictwem eBOK, mBOK, mailowo lub za pośrednictwem formularza kontaktowego zamieszczonego na naszej stronie internetowej www.pgnig.pl

Rozliczenia

Odczyty licznika gazowego wykonywane są przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

Dzięki podaniu zużycia gazu ziemnego w jednostkach energii (kWh) i jednostkach objętości (m3) masz możliwość porównania kosztów wykorzystywania różnych rodzajów mediów.

Wznowienie dostarczania paliwa gazowego nastąpi po spłacie zadłużenia. W przypadku gdy okres wyłączenia instalacji gazowej z użytkowania był dłuższy niż 6 miesięcy, musisz złożyć w oryginale Zgłoszenie właściciela/zarządcy budynku o gotowości instalacji gazowej do napełnienia paliwem gazowym, w którym trzeba zaznaczyć punkt 2 oraz wypełnić pkt 2 c i d na podstawie uzyskanych protokołów. Po wstrzymaniu dostarczania paliwa gazowego z tytułu zadłużenia zostanie wystawiona faktura i naliczona opłata za wstrzymanie dostarczania paliwa gazowego.

Wystarczy wypełnić wniosek formularz "Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej". Wypełniony formularz możesz złożyć bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta lub wysłać na adres do korespondencji wskazany w umowie, albo na fakturze.

Raz w roku możesz zmienić formę rozliczeń.

Zgodnie z ogólnymi warunkami umowy odbiorca zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia Sprzedawcy o zmianie swoich danych zawartych w umowie. Zmianę możesz zgłosić osobiście w Biurze Obsługi Klienta, telefonicznie (22 515 15 15), korespondencyjnie (na adres BOK wskazany na fakturze) lub poprzez eBOK lub mBOK.

Odczyty za energię elektryczną możesz podawać osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub telefonicznie poprzez Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta 22 515 15 15, czy za pośrednictwem eBOK albo mBOK.

Najprostszy sposób rozliczania oferują grupy taryfowe z oznaczeniem 12T, w której sam wybierasz dowolny dzień miesiąca umownego na podanie stanu licznika. Stan licznika podajesz nam: - przez eBOK albo mBOK; - telefonicznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta 22 515 15 15; - wysyłając sms na nr tel. 608 600 608 (w treści należy wpisać nr konta bankowego_stan gazomierza); - osobiście w Biurze Obsługi Klienta; Inny sposób rozliczania z PGNiG, to faktury prognozowane płatne co 2 miesiące z odczytem stanu licznika jeden raz w roku.

Wystarczy złożyć „Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej”: - bezpośrednio w naszym Biurze Obsługi Klienta; - drogą korespondencyjną poprzez wysłanie na adres korespondencyjny wskazany na fakturze lub w umowie; - drogę elektroniczną: a) poprzez eBOK; b) za pomocą formularza kontaktowego zamieszczonego na naszej stronie internetowej www.pgnig.pl wraz ze skanowanym oświadczeniem. Zmiana grupy taryfowej dokonywana jest w ramach grup taryfowych o tej samej wartości poboru paliwa gazowego (np. możliwa zmiana z W-1.1 na W-1.2, W-1.1 na W-1.12T, W-3.6 na W-3.12T, natomiast niemożliwa zmiana z W-1.1 na W-2.2).

W takim przypadku prosimy o jak najszybsze uregulowanie zaległych zobowiązań na numer konta bankowego, który jest wskazany na fakturze.

Umowy

Standardowo nasze umowy dostarczania paliwa gazowego zawierane są na czas nieoznaczony. Istnieje możliwość zawarcia umowy na czas oznaczony na życzenie Klienta. Rodzaj umowy można zweryfikować na podpisanym dokumencie: -§ 2; pkt. 3 4 (umowa dla konsumenta - gospodarstwo domowe); -§ 2; pkt. 3 (umowa dla niekonsumenta).

Tak, możesz podpisać umowę z PGNiG Obrót Detaliczny na dostawę energii elektrycznej. Nasze Biuro Obsługi Klienta kontaktuje się w Twoim imieniu w tej sprawie z operatorem EE. Termin montażu licznika to 25 dni.

Musisz wypełnić wniosek o rozwiązanie umowy, następnie przesłać go na wskazane adresy na fakturze lub umowie kompleksowej dostarczania paliwa gazowego. Możesz go także dostarczyć osobiście do najbliższego Biura Obsługi Klienta.

Tak, w każdej chwili możesz wycofać zgody do przetwarzania swoich danych za pomocą eBOK lub mBOK, osobiście w Biurze Obsługi Klienta, telefonicznie dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta 22 515 15 15 lub korespondencyjnie wysyłając pismo na wskazane adresy podane na fakturze lub umowie kompleksowej paliwa gazowego.

Do "przepisania" umowy będą potrzebne następujące dokumenty: - dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość; - protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez zdającego i przejmującego, ze wskazaniem stanu gazomierza na dzień przekazania (dokument jest wymagany w sytuacji "przepisania" umowy). Niniejszy dokument należy dostarczyć do nas w terminie 14 dni od daty przekazania lokalu; - ewentualnie pełnomocnictwo - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę umocowaną do reprezentacji odbiorcy lub osobę zaufania publicznego (notariusz, radca prawny, adwokat) lub jego kopia tylko w przypadku pełnomocnictw udzielonych w formie aktu notarialnego; - oświadczenie o tytule prawnym do lokalu (w przypadku, gdy umowa zawierana jest po raz pierwszy w danym punkcie poboru paliwa gazowego). Umowę kompleksową dostarczania paliwa gazowego możesz przepisać za pomocą eBOK, korespondencyjnie bądź osobiście w Biurze Obsługi Klienta.

Nie, o ile zmiana grupy taryfowej dokonywana jest w ramach grup taryfowych o tej samej wartości poboru paliwa gazowego (np. możliwa zmiana z W-1.1 na W-1.2, W-1.1 na W-1.12T, W-3.6 na W-3.12T, natomiast niemożliwa zmiana z W-1.1 na W-2.2).